Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

chat box

vineri, 17 mai 2013

Recenzie Accidentul

Mihail Sebastian
Cartonata
11 lei
Carte cumparata
250 de pagini






Descriere:
Curentul subteran poematic nu e zagazuit nici in acest roman, dimpotriva, Accidentul ne pare, in fond, un poem al sufletului unui intelectual complexat, ce isi vindeca nostalgiile cognitive si erotice, in atmosfera alba si pura a muntilor iernatici...

Parerea mea:
Dupa ce a trait o poveste frumoasa de dragoste alaturi de Ann, pictorita cocheta si boema si dupa ce a fost parasit pentru un altul, Paul e distrus. Tristetea ii incetoseaza ochii, durerea il inconjoara si simte ca nu mai are pentru ce trai. Totul insa se schimba cand, in urma unui accident de tramvai in care victima era Nora, acesta o ajuta si o conduce acasa. Intre ei se infiripa o relatie interesanta. Doua caractere diferite: o femeie puternica, sigura pe ea, o profesoara si o femeie adevarata si un barbat complex, neinteles care trece printr-o suferinta ce ii umbreste viata. Peste noapte se decid ca cel mai bine ar fi sa plece departe, pentru o perioada de tot ce inseamna capitala Bucuresti, plin de amintiri dureroase la tot pasul. Ajung la munte si neavand loc unde sa se cazeze ajung la o pensiune a unei familii foarte ciudata. Se spun multe povesti infricosatoare despre Hagen si Gunther, gazdele lor, dar apropiindu-se din ce in ce mai mult de acestia, Nora si Paul realizeaza ca nu e nimic infricosator la ei ci doar doua persoane calme, retrase.
   Cartea mi s-a parut cu adevarat frumoasa, o carte care te introduce in atmosfera romanilor din anii 1930, o carte in care vei fii mandru sa recunosti strazile pitoresti si sa iti imaginezi traseul, dar si povestea de dragoste care se impleteste asa frumos intre cei doi.

Citate:



5 comentarii:

  1. pare interesantă această carte . Poate că-mi doresc să citesc și eu cartea asta .

    RăspundețiȘtergere
  2. tu chiar m-ai facut sa imi doresc aceasta carte, despre care recunosc ca habar nu aveam!

    RăspundețiȘtergere
  3. Pare frumoasă. Am citit acum câțiva ani o altă carte a lui Mihail Sebastian, Orașul cu salcâmi, și țin minte că mi-a plăcut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu m-am apucat de orasul cu salcami dar nu mi-a placut deloc

      Ștergere
  4. Mi-a placut si mie cartea aceasta, anul trecut am citit-o. Ma bucur sa vad ca inca se mai citeste. Sunt o gramada de carti din perioada aceea care merita citite de tinerii de azi, sa intram si noi in atmosfera de atunci macar cu gandul.

    RăspundețiȘtergere