Recenzie Jocurile Foamei

34 lei cu transport gratuit
LINK DE CUMPARARE

Descriere
Bestseller international publicat in 32 de tari.
In curs de ecranizare!

Ai putea supravietui in salbaticie, de unul singur, cand toti cei din jur fac tot ce pot ca sa nu apuci dimineata urmatoare?

Intr-un viitor postapocaliptic, peste ruinele unui continent cunoscut odata ca America de Nord se intinde natiunea Panem. Ca simbol al puterii Capitoliului asupra celor douasprezece districte conduse cu o mana de fier, in fiecare an este organizat un concurs sadic si sangeros – Jocurile Foamei. Douazeci si patru de adolescenti sunt rapiti de langa familiile lor si aruncati in lupta pe viata si pe moarte, televizata in direct si urmarita cu frenezie. Doar unul dintre ei se va intoarce acasa faimos, bogat si... viu. Cine va castiga cursa nebuna pentru supravietuire?

Parerea mea

Cu ceva timp în urmă am citit această carte care deschide trilogia cu acelaşi nume. Cartea a fost printre primele din categoria celor distopice, pe care le-am lecturat cu plăcere.

Autoarea, Suzanne Collins prezintă o serie de întâmplări la limita supravieţuirii, pe fundalul cărora se desfăşoară şi o poveste de dragoste şi este subliniată şi puterea sacrificiului şi a iubirii. Naraţiunea este prezentată la persoana I, timpul prezent, iar întâmplările sunt trăite de către cititor la intensitate maximă. Personajul principal feminin, Katniss, o tânără de 16 ani, care este orfană de tată, este obligată de împrejurări, să vâneze şi să comercializeze marfa prinsă pentru a-şi întreţine mama şi sora.

Aşa cum titlul anunţă, subiectul romanului îl constituie ,,Jocurile foamei”, personajele trăiesc într-un viitor distopic, grupaţi în 12 districte ale fostei Americi, fiind practic supravieţuitorii unui război mondial, şi care pentru a se menţine în continuare în viaţă, trebuie să trimită anual din fiecare district câte doi copiii, un băiat şi o fată, într-o arenă pentru a se ucide unii pe alţii. Câştigătorii sunt răsplătiţi cu un regim privilegiat alături de ceilalţi membri ai districtului care primesc hrană. Aşadar, acestea sunt regulile jocului pentru supravieţuire, un joc periculos, televizat, în care câştigă cel care foloseşte cele mai bune strategii, nicidecum cel mai puternic.
Această lume distopică este fascinantă, făcând o comparaţie cu prezentul nostru, când oamenii fac pariuri pentru meciuri de fotbal, curse de cai sau orice alt fel de pariuri în general sportive, în acest roman pariurile se fac pentru cel care supravieţuieşte, şi tocmai de aceea sunt convinsă că indiferent de vârstă, cartea prinde foarte bine la public, fiecare dintre noi mizând pe cineva conform evenimenteleor desfăşurate. Recunosc că asociez un pic ideea şi cu genul acela de emisuni cu supravieţuitori pe o insulă, din care iese un singur câştigător, însă în societatea noastră dreptul la viaţă este un drept fudnamental, în timp ce în roman, moartea este privită ca normalitate, iar dreptul la viaţă este încălcat. Realitatea noastră nu este atât de roz, şi sunt convinsă că această idee de luptă în arenă pentru supravieţuire şi pentru hrană, este de fapt în realitate povestea noastră a tuturor oamenilor care ne luptăm pentru un trai mai bun, bineînţeles fără a suferi pierderi de vieţi omeneşti. Cu siguranţă autoarea s-a  inspirat şi din luptele dure şi inumane pe care unii oameni le practică pe animale: luptele ilegale dintre păsări, câini etc. Cei care se ocupă cu astfel de lupte, ar trebui să citească măcar o dată această trilogie şi să se transpună puţin în pielea personajului principal, pentru a trăi pe propria piele teama de a fi aruncat într-o arenă şi de a juca sub principiul: ,,Omoară sau vei fi omorât”.

Romanul prezintă spiritul de sacrificu al lui Katniss care se oferă să se arunce în jocurile foamei, în locul surorii sale. Ea este neînfricată şi se luptă cu moartea în arenă, însă pe de altă parte ea se mai luptă cu un alt zbucium interior, şi anume, dragostea pentru Peete, cel care intră în joc şi îi este coechipier şi Gale cel care vâna la începutul romanului împreună cu ea. Katniss şi Peete lasă impresia publicului, că au o relaţie doar pentru a primi cadouri şi ajutoare medicale de la sponsori, însă în realitate, lucrurile se complică, iar finalul primului volum din această trilogie, ne lasă cu sufletul la gură în privinţa poveştilor de dragoste ţesute în jurul celor trei personaje amintite.
Vă recomand să citiţi această carte, pentru a vă trece prin ochii minţii o lume care se apropie în mod înfricoşător de realitate, în care oamenii sunt sclavii unei corporaţii şi trăiesc la limita supravieţuirii, fiind aproape primitivi, şi se luptă la propriu pentru supravieţuire. Imaginându-vă acest lucru poate că veţi aprecia mai mult viaţa.
Romanul ,,Jocuriel foamei” volumul I de Suzanne Collins, este un roman distopic, cu o idee genială (nu originală pentru că Stephen King a scris ,,Marşul cel lung” şi ,,Fugarul” înaintea acestei serii, în care oamenii sunt sortiţi morţii, iar în final rămâne doar un câştigător) de a prezenta o luptă pentru propria viaţă televizată.