Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

chat box

luni, 17 februarie 2014

Recenzie Seninatatea- 25 de povestiri despre echilibrul interior

Christophe Andre
Editura Trei
Coperta Paperback
LINK DE CUMPARARE
23 lei
144 pagini
Carte primita de la editura spre recenzie ( Multumesc mult)




Descriere:
Ne-ar plăcea să rămânem mereu senini… Dar viaţa ne tulbură apele, iar demonii noștri lăuntrici se trezesc: atunci devenim îngrijoraţi, ne pierdem speranţa, ne risipim. Prin cele 25 de istorioare și prin învăţămintele lor, cartea vă propune să înaintaţi, în ritmul vostru, pe calea echilibrului și a seninătăţii. Descoperiţi înţelepciunea vieţii de zi cu zi ascunsă în micile și efemerele momente de fericire, precum un telefon de la un vechi prieten, un jurnal abandonat și redescoperit sau o frunză dansând în vântul tomnatic. Învăţaţi să savuraţi clipa, să vă relaxaţi, să zâmbiţi și vă menţineţi trupul binedispus și spiritul treaz.
„Există astfel de zile când sufletul îţi este senin: te simţi cum nu se poate mai bine. Înlăuntrul tău, totul este limpede și calm. Nimic, absolut nimic nu îţi lipsește. Tot ce ai nevoie se află aici…"
 
Parerea mea:
Aceasta este o carte de psihologie practica scrisa de psihiatrul Christophe Andre. Contrar credinteti majoritatii oamenilor in ideea ca psihologii ,,vorbesc mult si prost", autorul ne dovedeste exact invers. Cartea aceasta este chiar foarte scurta, fiecare lectie sau povestire avand doar 3-4 pagini, iar termenii nu sunt deloc greoi, de neinteles. Ba dimpotriva, m-a bucurat faptul ca am putut-o citi cu usurinta.,,In fiecare clipa intram in paradis sau iesim din el"  Chiar daca a fost teorie, povestirea a curs foarte lin. Daca ai un dram de rabdare si esti intr-o dispozitie buna sau daca vrei sa devii senin, cu siguranta te vei regasi in situatile prezentate in carte, si, cu ajutorul ei iti vei intelege mai bine starile sufletesti ,,Starile noastre sufletesti sunt adeseori ceea ce ne face sa fim unici. Si mai mult inca decat emotiile noastre. De exemplu, la teatru sau la cinema, spectacolul trezeste in noi reactii puternice, captivante, uniforme, aproape aceleasi la toti spectatorii: acestea sunt emotiile. Apoi, dupa spectacol, cand iesim, ne vin in minte ganduri, sentimente, amintiri complexe, declansate de ceea ce am vazut si am trait prin procura. In acest caz, lucrurile nu mai seamana de la un spectacol la altul. Exista o multime de diferente individuale, si mai mult vag, mai multa blandete, mai multa discretie: acestea sunt starile sufletesit. Mai discrete, mai complicate, mai personale..." care -atentie- nu sunt acelasi lucru cu emotile.,, Starile noastre sufletesti sunt ceea ce ramane in noi dupa ce a trecut trenul vietii. Astazi, in sfarsit, ai inteles si ai acceptat aceasta idee: starile noastre sufletesti sunt inima palpainda a legaturii noastre cu lumea."
   Fiecare om e reticent cand vine vorba de a achizitiona o carte psihologica: ,, La ce imi trebuie?''. Cartea lui C. Andre se face inteleasa cu usurinta, te face sa reflectezi la propria persoana si cu siguranta atunci cand vei fi intr-o stare proasta, daca iti amintesti cateva din sfaturile lui te vei inviora. E ca o mica raza de soare ce se iveste dintre nori.

Citate:







7 comentarii:

  1. Nu am mai citit de muult o carte psihologica, iar aceasta pare exact pe gustul meu, cred ca o voi achizitiona si eu curand :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu am o colectie draguta de carti de acest tip, daca nu ma insel tot din aceasta categorie, dar cumva am sarit peste cartea asta. Cat despre perceptia romanului cand vine vorba de a achizitiona o carte de natura psihologica ..Pai, romanul percepe situatia in felul urmator ( sau cel putin in mintea mea , ) Mersul la psiholog inseamna nebunie curata, nu se face diferenta intre psiholog si psihiatru. Mda pe aclasi sistem toti suntem bolnavi ;)) , apoi e chestia de ce sa cumparam o carte care te ghideaza in viata , cand poti sa traiesti proprile tale intamplari, dandu-te cu capul de pereti mai apoi ;)) ( a se percepe ironia si glasul meu satiric din acest comentariu)
    Nu serios acum, uneori, e dragut sa vedem altfel lucrurile si sa invatam din greselile altora, tocmai pentru a ne putea preocupa in mod strict de ale noastre. Frumoasa recenzie Bia.

    RăspundețiȘtergere
  3. Incurajezi citirea cartilor psihologice, pai in epoca in care nici la un roman bun nu e coada mare, nu vad doritori care sa citeasca astfel de carti in afara celor care vor sa se cunoasca mai bine si sunt mai profunzi si a celor care stduiaza psihologia. Mie imi plac am 3 necitite:D in acest gen Sinele de 2milioane de ani, Jurnal initiatic in India si una al carei titlu imi scapa, despre analizarea comportamentului si a gesturilor. Fiindca mi-am terminat romanele din biblioteca ma gandeam sa le citesc, problema e ca ma bate un gand sa imi comand un teanc de carti si iar le las in asteptare, oricum imi plac, altfel le dadeam ka schimb, mie dintotdeauna mi-a placut sa analizez oamenii si implicit oe mine ca individ, ma bucur ca faci reclama unor astfel e carti. Apropos, frumoase unghiute, tt timpul ai modele inedite oe ele. Si hmmm ochiul meu observator a vazut un caiet de romana:-) scriai l romana? ai acolo un termen ,,poetica'', esti oe la vre-o poezie?

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu iti scapa nimic , Catalina=))) este caietul de romana pe care aveam scris un comentariu despre Luceafarul, una dintre poeziile mele favorite. Mersi pentru compliment. sunt cu adevarat pasionata de arta pe unghii si se intampla sa am si niste unghii care ma ajuta pentru ca sunt tari si rezistente. Chiar azi imi schimb modelul de pe unghii si o sa postez aici ca sa vezi si tu ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E dragut ca voi faceti comentariu literar, noi trebuie sa le cautam pe net un mare minus sustin eu, nu suntem destul de pregatiti, iar simularile pentru bac ne cam bat la usa. Dar , nah . Apropo scrii frumos ;))

      Ștergere
  5. O carte psihologica.Imi place foarte tare recenzia.

    RăspundețiȘtergere
  6. Deobicei nu prea citesc genul acesta de carti, deoarece ma plictisesc foarte repede. Dar din cand in cand, e binevenita. :)

    RăspundețiȘtergere