Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

chat box

sâmbătă, 8 martie 2014

Recenzie Regatul Umbrelor

Leigh Bardugo
Coperta paperback cu supracoperta si clapete
Carte primita de la editura Trei spre recenzie
344 pagini
33 lei
LINK DE CUMPARARE
Colectie: Young Fiction




Descriere:
    <<Falia Umbrei, un ținut învăluit în beznă, populat de monștrii, distruge treptat Ravka, o națiune altădată măreață.
    Alina, o fată orfană, singuratică, descoperă că posedă o putere unică, ce o face să pătrundă în lumea elitei magice a regatului – Grisha. Ar putea ea să destrame vraja demonică a Faliei Umbrei, eliberându-și țara?
    Întunecatul, o ființă cu o putere de seducție teribilă, este conducătorul Grishei. Dacă ăși va îndeplini destinul, Alina va fi nevoită să descopere cum să se folosească de harul său și cum să reiste atracției periculoase pe care o simte față de temutul stăpân.
    Însă în timp ce-și contemplă viitorul năucitor, Alina nu-l poate uita pe Mal, cel mai bun prieten al său din copilărie. >>


 Parerea mea :
    Încă din descriere se poate observa cu ușurință un număr măricel de clișee clasice fantasy-urilor: triunghiul iubirii, bad boy-ul, good guy-ul și tipul fetei obișnuite, ajunsă în centrul atenției tuturor, tipa indecisă devină brusc ”the most powerful”.  Nimic nou sau surprinzător până aici. Nici firul narativ nu este foarte deosebit sau plin de suspans. Este mai degrabă plin de situații previzibile.
    Ce are special carte și care este motivul pentru care trec peste clișee și o recomand? Unic la această carte este mediul. Am rămas plăcut surprinsă de aerul sovietic al cărții, atmosfera rece și ternă iese prin toți porii cărții, iar descrierile te fac să te simți acolo. Mi-a plăcut ingeniozitate și noutatea aduse de carte. A fost înviorător să văd o lume unică, o Ravka care îmi aduce în memorie epoca de aur a Rusiei. Când veți citi veți vedea că punctul forte a cărții este această descrierea unei lumi unice, pe care nu am mai întâlnit-o în nicio carte și care te atrage ca un magnet.  Nu mi s-a mai întâmplat de la Game of Thrones încoace să mă atragă atât de mult o lume fantastică, încât să îmi doresc să o simt și eu.  
    Personajele în mare lor majoritate nu au nimic deosebit, le poți găsi cu ușurință corespondentul în alte personaje ale genului fantastic. Nici Alina, nici Mal nu m-au impresionat în vreun fel. Un impact puternic a avut Întunecatul. La început eram: ”Oh nu, un nou Damon?!” și oftam exasperată. Dar nu. Să nu vă lăsați înselați de aparențe. Întunecatul nu e păpușelul rău pe care îl regăsim în visele tuturor puștoaicelor. Niet. Tipul ăsta este un adevărat personaj negativ, așa cum ar trebui să existe în fiecare fantasy care se respectă (motiv pentru care Bardugo primește respectul meu). Întotdeauna m-au fascinat personajele negative, rele, egoiste, avide de putere, neîndurătoare, sadice și fără mila. Întunecatul e un personaj negativ perfect. Manipulator și seducător. Îi tratează pe toți ca pe niște sclavi. Este de departe personajul meu preferat din carte și sper ca în continuarea cărții să își păstreze personalitatea de nebun nemernic. Altfel aș fi sincer dezamăgit.
    Recapitulând, punctele forte ale lui Bardugo sunt descrierile plăcute și personajele negative reușite, fapt ce scoate acest fantasy în evidență. O recomand celor care vor să citească ceva nou, nu atât ca poveste, cât ca și atmosferă, peisaj. Mitologia sovietică e unică și merită să vedeți o fărâmă din ea

5 comentarii:

  1. La inceput vroiam foartee mult sa o citesc, dupa care am vazut tot felul de pareri, ba pozitive, ba negative, ba neutre si nu prea stiam ce sa mai cred, asa ca am renuntat la ea, dar chiar si persoanele care au urat cartea l-au adorat pe Intunecat, asa ca as fi in stare sa citesc cartea doar pentru el :))

    RăspundețiȘtergere
  2. 3 lucruri care mi-au venit în minte în timp ce citeam azi noapte recenzia postată de tine.
    1. Un nou roman fantastic, adolescentin..( Serios? , oh. nu , nu din nou ..trio, fata aeriană, băieţi sexi, o serie de cuvinte fără sens, limbaj de lemn...iada, iada)
    2. Nume ciudate, cu rezonanţă malefică ( Totuşi Întuneric e cât de cât acceptabil)
    3. Cuvinte amuzante precum felia Umbrei...
    Da toate duc către o mustăcială irelevantă a nasului meu..apoi, dând cursorul mai jos, am văzut ceva interesant, mediu ostil, înzăpezit..hm...Sună bine şi RUSIA ..opa au început îngerii să cânte. Pare interesant, mi-a stârnit interesul, dar totuşi ceva mă face să stau deoparte. Chiar daca în străinătate lumea e topită după această Serie.. Eu încă mă gândesc.
    apropo felicitări pentru recenzie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu am retineri, tocmai din cauza cliseelor, pe care mai nou le intalnesc in aproape orice carte. Autorii au uitat sa mai fie si originali :(

      Ștergere
    2. Eu mă gândesc că în fiecare poveste este un strop de originalitate, problema e că sunt cărţi de duzină, dar acesta este tiparul, asta se cere , iar cu astea mulţi au început să descopere plăcerea literaturii, eu nu am avut acest gen de cărţi când am început eu să citesc, nu erau atât de multe pe piaţa din România, dar am crescut cu cele clasice , vechi şi frumoase. Am trecut la Dracula şi îmi imaginam că voi citi multe cărţi cu vampiri, au apărut, nu spun nu, dar toate aveau acelaşi lucru, trio, vampiri iubăreţi etc, le-am achiziţionat şi multe aşteaptă să fie lecturate, dar ca să nu mă satur de clişee, încerc să le alternez , iar rezultatul este unul mulţumitor aş putea spune, de asemenea cred că unele cărţi ar trebui lecturate la vârsta oportună, de exemplu pe mine nu mă atrag în totalitate cărţile noi apărute , fantezie, însă le citesc atunci când simt nevoia. Unele le ador, iar altele mi se par puerile. Ideea e că autorii scriu ceea ce noi cerem. Deşi pare greu de înţeles cărţile simple sunt la modă.

      Ștergere
  3. Mi-a placut atat de mult recenzia ta, si sunt complet de acord cu tot ce ai spus!

    RăspundețiȘtergere